Farmaseutille
26.2.2018

Näin syntyi Anja-ikkunasomistus Helsingin ytimeen

Koko juttu Carelia apteekin Anja-ikkunasta sekä ikkunasomistamisesta on luettavissa keväällä ilmestyvästä Anjasi-lehdestä.

Näin syntyi Anja-ikkunasomistus Helsingin ytimeen

Helmikuun ajan on Helsingin Runebergin kadulla saatu ihailla Carelia apteekin ikkunan Anja-somistusta. Proviisori Jaana Rintakoski kertoo ikkunan saaneen hyvän vastaanoton apteekissa.

– Henkilökuntamme on kehunut somistuksen olevan sopivan informatiivinen ja mukavannäköinen. Mielestämme ikkuna viestii Anja-annosjakelun olevan lämminhenkinen palvelu, Rintakoski tuumii.

Anjan kaltaiselle, rajatun kohderyhmän palvelulle ikkunanäkyvyys on hyvä keino kasvattaa tunnettuutta ja asiakaskuntaa.

– Somistuksen kodikas ja positiivinen ote toimii. Olemme vastailleet kiinnostuneiden kyselyihin ja antaneet mukaan Anjan kuluttajaesitteitä, Rintakoski sanoo.

Teemaikkunat huomataan

Carelia apteekki haluaa panostaa yksilöllisiin ikkunasomistuksiin. Tämän takia somistuksen tekee usein ammattisomistaja.

– Anja-annosjakelun tapauksessa somistuksen toteutti Anja yhdessä mainostoimistonsa kanssa. Muutoin meillä on käytössä ulkopuolinen somistaja. Joskus teemme somistuksia myös itse. Esimerkiksi itsenäisyyspäiväksi teemme perinteisesti juhlaikkunan, jossa on kukkakimppu ja Suomen lippu. Se huomataan joka kerta, toteaa Rintakoski.

Aloita apteekkisi ikkunasomistus näillä vinkeillä

  • Erotu muista, niin jäät asiakkaan mieleen.
  • Vaihda somisteita tarpeeksi usein.
  • Ikkunan pitää olla muutakin kuin juliste. Panosta siis ulkonäköön.
  • Varaudu kertomaan ikkunan tuotteista ja palveluista.
  • Muista somistuksen tueksi lisämateriaalit. Anjan lisämateriaalit saat Anja.fi:n Ammattilaisnetistä.


Haluatko oman Anjan? Täytä uuden asiakkaan yhteydenottolomake